tirsdag 16. mars 2010

Male trapp?

Fra gangen går det en ganske flott trapp opp til 2. etasje. Den er noe slitt, og en eller annen form for vedlikehold trenger den uansett. Jeg har egentlig kommet fram til at den bør være helhvit, dog med det svarte håndtaket som kontrast. Det jeg lurer fælt på er hvor grundig jeg må gå til verks med sparkling og pussing, og ikke minst; blir det veldig glatt og skummelt med malt trapp? Tror ikke det vil hjelpe så mye med advarsler, for jeg er ganske BESTEMT på at trappa skal bli både blank og hvit. Så det så!

4 kommentarer:

  1. JA! Male, male, male. Det blir helt sikkert bra! Så fint rommet til Thea ble! Du må be meg på kaffe snart da! På nytt kjøkken!

    SvarSlett
  2. Hei. Kan jeg spørre om du malte trappen hvit, hvordan resultatet ble og hva slags erfaringer dere gjorde? Vår trapp er ganske lik deres på dette bilde men vi har slipt ned litt av lakken slik at det er feste for maling. Har lyst til å male trappen helhvit vurderer grå trappetrinn av praktiske grunner. Setter stor pris på råd:)

    SvarSlett
  3. Hei Mariannee

    Det har ikke blitt trappemaling her enda - dessverre. Men jeg har jo forhørt meg. Å slipe ned litt av lakken og deretter bruke heftgrunn, bør være et greit utgangspunkt. Deretter blir det vel mest vellykket med egen gulvmaling. Noen kjører på med lakk oppå der igjen, men det vet jeg ikke om er nødvendig eller lurt.

    SvarSlett
  4. Hei;)
    Først vasker du trappa med en spesiell "vask".
    Så pusset du den litt.
    Så maler du med Trestjernes gulvmaling.
    (produsent: scanox)
    Det trengs bare to strøk, ingen grunnibg
    og ingen lakking etterpå. Anbefaler å male med kost.
    Lykke til :) Vi maler nå vi :) fargen vi bruker heter tåkedis. ( Grå )

    SvarSlett