onsdag 10. mars 2010

Topp fem favoritt-ting

Slik ståa er i Dr Waalersgt nå, har jeg egentlig ingen favorittrom. Det er nemlig ingen rom (bortsett fra ungenes soverom) som er helt ferdige! Så inntil jeg synes noen rom utpeker seg svært positivt, får jeg heller vise noen av mine favoritt-ting. Og uten å prioritere lista, bør nok disse fem være selvsagte.
Lampa fra Kartell tror jeg er en "elsk eller hat"-lampe, og den er unektelig spesiell. Jeg elsker, og jeg vil gjerne ha en svart også. Men den gir vel neppe mye lys i forhold til denne transparente.



Når vi først er inne på lamper: Denne er også kul, og vi har den i helsvart - svarte bein og svart skjerm. Etterhvert som stua blir klar, vil fargene der være hvit og muligens grå, med mange innslag av svart i interiøret.

Mye kaffe hjemme hos oss, og stor var gleden over denne bursdagsgaven fra søsteren min. Særlig melke-steameren er høyt verdsatt, for latté er favoritten. Digger å prøve ut de ulike variantene fra Nespresso:







Disse vedkurvene som er laget av resirkulerte bildekk har jeg i to ulike varianter; en stor og en medium. Den store er ganske upraktisk i forhold til henting av ved, men du store min så mye som går oppi! Denne med håndtak er jo veldig grei. To vedkurver rett og slett fordi huset har to peiser. Begge klare for en real oppussing. Vedkurver kjøpt på Hus og hage.

Til jul fikk jeg (eller vi, heter det vel) et fantastisk teppe. Også dette av lillesøster.Merket heter My HIDEAWAY, og det lages nok i litt begrenset opplag. Vårt er i sort fløyel med grått silkefór på baksiden. Sjekk ut nettsiden deres: www.my-hideaway.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar